ADOLESCENTI și TERAPEUTI 12 sedinte de dezvoltare personala

Email
Anul aparitiei
2016
Expediem cătreRomania
Cu transport Curier pentru 15 lei
Prețul de vânzare 22 lei
Descriere

Descrierea cărții

INTRODUCERE

Dat fiind contextul socio-cultural în care se dezvoltă tinerii din România şi mediul din ce în ce mai competitiv pe care şcolile îl oferă, considerăm că aceştia au mare nevoie de repere alternative pentru a putea să ajungă la maturitate într-un mod conştient şi asumat. Scopul aducerii adolescenţilor într-un astfel de grup de dezvoltare personală este acela de le oferi un loc în care să se simtă integraţi, acceptaţi şi înţeleşi, în care să îşi permită să experimenteze fără a se simţi judecaţi, iar ulterior să aleagă şi să integreze in identităţile lor acele elemente pe care ei le consideră utile pentru viitor.

 

Cuprins

CUPRINS

CAPITOLUL I  
Cadrul teoretic 8
Adolescența 8
Dezvoltarea cognitivă 9
Imaginea corporală 10
Identitatea de rol-sex 11
Independența emoțională 12
Pregătirea pentru cariera profesională 13
Dezvoltarea simțului etic și a sistemului de valori 14
Identitatea 15
Perspectiva lui Erik Erikson - Modelul dezvoltării psihosociale 16
Perspectiva lui James Mercia 19
Perspectiva lui Murray Bowen - Diferențierea sinelui 20
Starea de bine sau well-being-ul 23
Mindfulness sau starea de prezență conștientă 27
Definirea și clasificarea resurselor 29
Resurse exterioare 29
Resurse interioare 32
CAPITOLUL II  
Metodologia cercetării 41
Obiective  și ipoteze de studiu 41
Variabilele studiului 42
Participanții și cadrul desfășurării ședințelor 44
Instrumente 45
Metoda psihoterapeutică 47
Prezentarea ședințelor de grup 55
Ședința I - Dramaterapie centrată pe coeziune, identificarea nevoilor și resurselor - Supereroi în vacanță 55
Ședința II - Terapie prin desen - Țările 63
Ședința III - Tehnici de calibrare, comunicare nonverbală și amplificare 67
Ședința IV - Conștientizare corporală și dansterapie 70
Ședința V - Creație literară - Oglinda 74
Ședința VI - Comunicare verbală - Dezvoltarea asertivității 76
Ședința VII - Scenariu dramaterapeutic - Festinul cu surprize  78
Ședința VIII - Modelaj - Metafora râului 82
Ședința IX - Dramaterapie cu tematica vinovăției - Pușcăria 86
Ședința X - Discuții libere - Diferența dintre a iubi și a fi îndrăgostit 93
Ședința XI - Dramaterapie - Sfârșitul lumii 98
Ședința XII - Metoda de lucru cu cercurile și încheierea 100
CAPITOLUL III  
Rezultate 104
Analiză cantitativă 104
Analiză calitativă 109
CAPITOLUL IV  
Concluzii 120
Autoanaliză 122
Psiholog George Manea - perspectivă asupra experienței personale 122
Psiholog Alexandra Mariș - perspectivă asupra experienței personale 124
Psiholog Răzvan Prală - perspectiva observatorului asupra grupului și perspectiva personală asupra experienței 127
Bibliografie 131

 

Despre autor

Nicu Răzvan PRALĂ este masterand în psihologie, în cadrul Facultăţii de Psihologie şi Ştiinţele Educaţiei, Universitatea din Bucureşti, maşterul Psihodiagnoză şi psihoterapie experienţială unificatoare şi dezvoltare personală; formare complementară în terapie de cuplu şi familie sistemică; competenţe în psihoterapia experienţială a unificării, dezvoltare personală unificatoare individuală şi de grup.

 

George MANEA este psihoterapeut şi absolvent al Facultăţii de Psihologie şi Ştiinţele Educaţiei, Universitatea din Bucureşti, maşterul Psihodiagnoză şi psihoterapie experienţială unificatoare şi dezvoltare personală; competenţe în psihoterapia experienţială a unificării, dezvoltare personală unificatoare individuală şi de grup.

 

Alexandra MARIŞ este psihoterapeut şi absolvent al Facultăţii de Psihologie şi Ştiinţele Educaţiei, Universitatea din Bucureşti, maşterul Psihodiagnoză şi psihoterapie experienţială unificatoare şi dezvoltare personală; formare în Psihosexologie, evaluare şi intervenţie terapeutică - Institutul SPER; competenţe în psihoterapia experienţială a unificării, dezvoltare personală unificatoare individuală şi de grup, educaţie sexuală şi psihosexologie, psihoterapia obezităţii infantile.

ISSN
ISBN 978-606-8429-56-4