Termeni și condiții

Elaborarea metodei

     ♦ Psihoterapia Experiențială a Unificării (P.E.U.) / Terapia Unificării (T.U.) este rezultatul unei experiențe clinice și de psihoterapeut practician/cercetător, derulată pe parcursul a peste 40 de ani de prof. dr. Iolanda Mitrofan. Inițial metoda s-a făcut cunoscută în mediul științific (românesc și internațional) prin comunicări științifice, schimburi de experiență și proiecte, fiind publicată (cărți, articole) sub numele de Terapia Unificării (T.U. – 1999, 2000, 2001, 2004), precum și sub numele de Terapie Unificatoare Transgenerațională (T.U.Tr., 2005).

     ♦ Metoda este construită prin practicarea, personalizarea și structurarea treptată, teoretico-metodologică și aplicativă, pe parcursul îndelungatei sale experiențe ca practician și cercetător în domeniul psihoterapiei, expertizei și recuperării bolnavilor psihici și psihosomatici cronici.

     ♦ Cadrul profesional al dezvoltării autoarei a permis validarea prin cercetări longitudinale a eficienței stilului și metodei de lucru cu mii de pacienți asistați, aflați în diverse tipuri de situații de impas existențial (individual, familial, socioprofesional) sau având afecțiuni psihice și psihosomatice.

     ♦ Această modalitate terapeutică unificatoare a fost fundamentată, dezvoltată și extinsă pe domenii de aplicabilitate și revalidată prin cercetări științifice doctorale (peste 40) și masterale, publicate, comunicate și valorificate în cadru

academic (manifestări științifice, cursuri, workshopuri) de colaboratorii formați și coordonați de Iolanda Mitrofan. Printre domeniile aplicative se pot enumera: clinic, educațional, dezvoltare personală a profesioniștilor din arii socio-umane. În mod special, în ultimii peste 20 de ani, metoda este utilizată și în programele de formare profesională și dezvoltare personală a consilierilor și psihoterapeuților. Studiile de validare și cercetările științifice sistematice au fost elaborate pe loturi semnificative de beneficiari din populația românească. Ele sunt implementate și revalidate prin proceduri standard statistico-matematice și calitative, empirice. Reluarea și extinderea succesivă a cercetărilor colaboratorilor au avut ca obiective analiza critică, aprofundarea și validarea rezultatelor acestui model de asistare, precum și a unora dintre tehnicile concepute/ utilizate (inedite sau adaptate) (v. volumele de Studii de validare și cercetări aplicative ale metodei P.E.U. publicate 2010-2011 la Editura Universitară București, precum și cercetările doctorale și masterale publicate în Editura SPER, în colecțiile Alma Mater, Doctoralia, Masteralia și Caiete Experiențiale).

     ♦ S-au dezvoltat astfel aplicații originale ale P.E.U./ T.U., adaptate pentru variate cazuistici și categorii de beneficiari – pacienți psihici, psihosomatici și somatici, diverse tipuri de traume, familii și cupluri disfuncționale, copii și adolescenți cu tulburări emoționale și de adaptare etc. Aplicații speciale în mediul educațional sunt dezvoltarea personală în grup experiențial unificator (D.P.U.) și învățarea experiențială (în special prin dramaterapie unificatoare), precum și formarea comportamentului terapeutic (competențe și abilități), utilizând pe scară largă analiza didactică restructurativă și dezvoltarea personală unificatoare (D.P.U.) a terapeuților și consilierilor, inclusiv a celor aflați sub supervizare.

 

ro_RORomanian